Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Didactische principes.
Choose an application
cognitieve opvoeding --- denken --- Creative thinking --- Thought and thinking --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Study and teaching --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes. --- Creative thinking (Education) --- Creative ability --- Theory & Practice of Education --- Education --- Social Sciences
Choose an application
Examinations --- Examinations --- Examinations --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Design and construction. --- Interpretation. --- Validity. --- didactische principes.
Choose an application
Choose an application
Academic achievement --- Educational tests and measurements --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Evaluation. --- didactische principes.
Choose an application
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- volwasseneneducatie --- onderwijsstijlen --- Adult education. Lifelong learning --- Didactic strategies --- lesgeven --- didactiek --- 454.23 --- Didactiek --- Doceerstijl --- Doceren --- Evaluatie --- Groepsmanagment --- Leerstof concretiseren --- Lesgeven --- Ordehandhaving --- Presentatie --- Uitstraling --- Vakkennis --- Zelfreflectie --- 489.4 --- Onderwijskunde --- Didactische principes --- Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Leerprocessen --- Methodiek --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Jongeren van twaalf tot tweeëntwintig staan voor de taak om hun eigen identiteit te verwerven. Dit proces gaat gepaard met opwinding en onzekerheid, grenzen zoeken, nieuwe mogelijkheden uitproberen, leren kiezen en omgaan met verantwoordelijikheid. De auteurs beschrijven hoe het gevoel van identiteit zich ontwikkelt in relatie tot de sociale omgeving. Hierbij spelen lichamelijke en seksuele veranderingen een duidelijke rol. Maar ook veranderingen op het gebied van denken en leren beïnvloeden de identiteitsontwikkeling. Het psychologisch kader dat op deze manier ontstaat, biedt houvast bij het ontwikkelen van een visie op leerlingenbegeleiding. Tevens biedt het steun bij het nemen van beslissingen over begeleiding van leerlingen. Goede beslissingen moeten uitgevoerd worden. Daarom behandelen de auteurs ook vaardigheden die borg staan voor een goede leerlingbegeleiding in de praktijk. Zo komen onder andere gespreksvormen, signaleren, diagnosticeren van probleemgedrag en opstellen van handelingsplannen aan de orde. Zowel de identiteitsontwikkeling als de leerlingbegeleiding worden regelmatig vanuit een intercultureel perspectief benaderd.
leerlingenbegeleiding --- ontwikkelingspsychologie --- differentiële opvoeding --- tieners --- opvoeding --- 443 --- 454.23 --- Cognitieve ontwikkeling --- Identiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leerlingenbegeleiding --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- Seksuele ontwikkeling --- leerlingbegeleiding --- leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- differentiële opvoeding - tieners --- Didactische principes --- Ontwikkelingspsychologie --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Interculturele pedagogiek --- Jeugd --- Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid --- jeugdwerk- en beleid. --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Pupil counseling. Pupil guidance --- pedagogische psychologie --- identiteit
Choose an application
In het denken over onderwijzen en leren in het voortgezet onderwijs verschuift het accent van kennisoverdracht door de leraar naar zelfstandige kennisverwerving door de leerlingen. In deze nieuwe editie van Lesgeven sluiten de auteurs bij deze ontwikkeling aan. Zelfstandig leren (dat zowel individueel als samenwerkend leren omsluit) biedt vele mogelijkheden om tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in leertempo en belangstelling. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- rollenspelen --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- lesgeven --- simulaties --- leerstoornissen --- leraren --- stagebegeleiding --- video's --- studenten --- didactische processen --- onderwijs --- leerdoelstellingen --- Didactics --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- motivatie --- leermiddelen --- didactiek --- 454.23 --- Differentiatie --- Doceren --- Evaluatie --- Leerdoelen --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Pedagogie --- Projectonderwijs --- Werkvormen --- Zelfstandig leren --- Didactische principes --- leerkrachten-leerlingen --- evaluatie van leerlingen --- zelfstandig leren --- 454 --- 454.21 --- zelfstandig leren (ler) --- 37.02 --- Leren --- Onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- leermethoden --- les --- pedagogiek --- Lerarenopleiding : CVO --- Lesgeven --- 371.3 --- 371.21 --- 371.22 --- 031989.jpg --- Onderwijs: methoden --- Studeren: zelfstandig --- Didactiek --- Beginsituatie --- Leerinhouden --- Didactische werkvormen --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 370.02 --- Leerproces --- Leerdoel --- Leerinhoud --- Didactische werkvorm --- Leermiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|