Narrow your search

Library

UGent (8)

UCLL (4)

Hogeschool Gent (3)

KU Leuven (3)

Arteveldehogeschool (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

VIVES (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (4)

English (4)


Year
From To Submit

1996 (8)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
De didactiek ven leren en coachen : Richtlijnen voor de nieuwe lespraktijk
Author:
ISBN: 9055740683 Year: 1996 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teaching for thinking
Authors: --- ---
ISBN: 1557983755 Year: 1996 Publisher: [Place of publication not identified] American Psychological Association


Book
Developing and using classroom assessments
Author:
ISBN: 0133737470 Year: 1996 Publisher: Englewood Cliffs (N.J.) : Prentice-Hall,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Academic skill problems : direct assessment and intervention
Author:
ISBN: 1572300930 Year: 1996 Publisher: New York (N.Y.) : Guilford press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Why we assess students - and how : the competing measures of student performance
Authors: ---
ISBN: 0803963351 Year: 1996 Publisher: Thousand Oaks (Calif.) : Corwin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Resultaatgericht doceren. Een studieboek met praktijkoefeningen voor (aanstaande) docenten & cursusleiders in het voortgezet onderwijs en de volwasseneneducatie
Author:
ISBN: 9060928156 Year: 1996 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom HD Tjeenk


Book
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding : een praktijkgericht boek.
Author:
ISBN: 9062839967 Year: 1996 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren van twaalf tot tweeëntwintig staan voor de taak om hun eigen identiteit te verwerven. Dit proces gaat gepaard met opwinding en onzekerheid, grenzen zoeken, nieuwe mogelijkheden uitproberen, leren kiezen en omgaan met verantwoordelijikheid. De auteurs beschrijven hoe het gevoel van identiteit zich ontwikkelt in relatie tot de sociale omgeving. Hierbij spelen lichamelijke en seksuele veranderingen een duidelijke rol. Maar ook veranderingen op het gebied van denken en leren beïnvloeden de identiteitsontwikkeling. Het psychologisch kader dat op deze manier ontstaat, biedt houvast bij het ontwikkelen van een visie op leerlingenbegeleiding. Tevens biedt het steun bij het nemen van beslissingen over begeleiding van leerlingen. Goede beslissingen moeten uitgevoerd worden. Daarom behandelen de auteurs ook vaardigheden die borg staan voor een goede leerlingbegeleiding in de praktijk. Zo komen onder andere gespreksvormen, signaleren, diagnosticeren van probleemgedrag en opstellen van handelingsplannen aan de orde. Zowel de identiteitsontwikkeling als de leerlingbegeleiding worden regelmatig vanuit een intercultureel perspectief benaderd.


Book
Lesgeven en zelfstandig leren
Authors: ---
ISBN: 9023231295 Year: 1996 Publisher: Assen Van Gorcum & Comp

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het denken over onderwijzen en leren in het voortgezet onderwijs verschuift het accent van kennisoverdracht door de leraar naar zelfstandige kennisverwerving door de leerlingen. In deze nieuwe editie van Lesgeven sluiten de auteurs bij deze ontwikkeling aan. Zelfstandig leren (dat zowel individueel als samenwerkend leren omsluit) biedt vele mogelijkheden om tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in leertempo en belangstelling. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by